امروز قصد داریم تا راهنمای بازی تنها در تاریکی (کابوس جدید) یا همون Alone In The Dark The New Nightmare رو براتون قرار بدیم تا اونایی که نتونستن بازی رو تموم کنن از روی این راهنما راحت تر بازی رو تموم کنن. برای شروع کافیه بازی را با فرمان خطی”wizardmaster” شروع کنین تا یک فهرست در صفحه رمز باز شود. استراتژی این بازی در کامپییوتر و پلی استیشن یکسان هستش پس نگران نباشین.
دیسک ۱ – شروع بازی با Edward Carnby
دو مسیر اصلی، یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ وجود دارد. دروازه سمت چپ شما فعلاً بسته بوده و نمی توانید از این مسیر جلو بروید. پس یک راه باقی مونده به سمت راست بروید. Aline به شما تلفن می کند. پس از اتمام صحبت راهتان را تا جلوی کلبه (خالی از سکنه) ادامه دهید وقتی به کلبه رسیدید وارد کلبه شوید. پس از تمام شدن صحبت با مرد زخمی، دکمه ضربدر را بزنید تا کلید نقرهای کوچک را بردارید. این کلید زیاد واضح نیست یعنی به راحتی دیده نمی شود پس شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر برسد اما نگران نباشید. از خانه بیرون رفته و پس از مدتی پیاده روی، صدای دو شلیک گلوله را خواهید شنید.
ادامه داستان در بیرون از ملک خودتان
از کلید برای باز کردن دروازه استفاده کنید. پس از اتمام صحنه، خشاب منیزیم را از داخل جعبه کنار جاده
بردارید. در بالای صفحه یک دروازه وجود دارد آن را باز کرده و داخل شوید. بعد از یک پیاده روی کوتاه صحنه دیگری خواهید دید. پس از اتمام صحنه دو خشاب منیزیومی کنار جاده را بردارید. راهتان را در بالا ادامه داده تا یک جعبه کمک های اولیه روی مجسمه ظاهر شود. خشاب را برداشته به جایی که از آن آمده بودید برگشته و بالای پلهها بروید. در اینجا یک سگ را می بینید در کمال آرامش آن را از بین ببرید.
بالاتر وارد دروازه شوید. راهتان را به بالا ادامه دهید تا یک دروازه در پایین صفحه ببینید. فعلا نمی توانید وارد آن شوید چون در قفل است! سمت دیگر شما را به مکانی هدایت می کند که در آن یک موجود عجیب زندگی می کند آن را نابود کرده و در پایین پلهها وارد دروازه شوید. در سمت راست دریچه را باز کنید تا آب خشک شود. می توانید به سمت مرد زخمی بروید. یک غول دیگر ظاهر خواهد شد. به این غول نگاه نکنید و از آن رد شود. در پایین پلهها وارد یک مجرای کانالی شکل شوید. به سمت بالا حرکت کنید تا در یک منطقه باز باشید. در میدان یک موجود غول پیکر ظاهر خواهد شد. آن را نابود کنید
در گوشه سمت راست وارد سوراخی که وجود دارد شوید. از دیوار بالا رفته و طلسم را برداشته ذخیره کنید و وارد درب شوید. شما اکنون در ملک خودتان هستید و Aline را پیدا میکنید.
راهنمای زیر زمین در بازی تنها در تاریکی
از ملک خودتان خارج شده، بالای پله ها رفته و وارد زیر زمین شوید. خشاب منیزیومی داخل جعبه که روی دهانه قرار دارد را بردارید. جعبه کمکهای اولیه نیز روی میز قرار دارد. اسلحه ای را که روی میز دیگر قرار دارد بردارید. شبکه بعدی را باز کنید تا دروازه بسته شود. بعد از دیدن دموی بازی کلید اکلیلی شده را برداشته با آن دروازه را باز کنید. دروازه دیگری در این اتاق وجود دارد که بسته است. آن را نادیده بگیرید وارد دروازه دیگر شده از پلهها بالا بروید. وارد درب آینه ای شکل شوید. اکنون در طبقه اول قرار دارید و درب آینهای شکل بسته شده است.
طبقه اول و دوم ملک خودتان
وقتی به این منطقه وارد میشوید Aline با شما صحبت خواهد کرد. او به دام افتاده و لازم است که او را آزاد کنید. مجسمه ای را که می بینید جا به جا کرده و در جلوی آینه قرار دهید و M , H را وارد کنید. یک مکانیزم زیر تصویر در طبقه اول باز خواهد شد. تصویر را بررسی کرده یک کلید کوچک به دست خواهید آورد. این کلید را در طبقه سوم نیاز خواهید داشت. کابینت را به طرف تصویر هل دهید تا یک درب ببینید. وارد شوید، Aline را ملاقات خواهید کرد. یادداشت را از روی تخت بردارید. میز را جستجو کنید. مجسمه را برداشته وارد درب آینه ای شکل شوید. به پایین پله ها رفته، در کوچکی خواهید دید که نمی توانید وارد آن شوید. سوراخ را دید بزنید، یک آزمایشگاه خواهید دید.
طلسم را بردارید که برای باز کردن درب های بتونه کاری شده به کار می رود. برگردید به جایی که از آن آمدید. از درب خارج شده بروید پایین در طبقه زیر زمین. طلسم را برداشته و ذخیره کنید. درب اصلی اکنون بسته است و نمی توانید از آن بیرون بروید. وارد درب پشت پلکان شوید. یک پیرمرد ظاهر خواهد شد و به شما خواهد گفت که نگهبان جزیره است. پس از اتمام صحنه او سریعاً ناپدید خواهد شد. این پیرمرد یک مرتاض هندی است که به شما یک طلسم میدهد.
به سمت چپ رفته و در انتها داخل جعبه یک خشاب فسفری وجود دارد که بالای میز است. آن را برداشته و وارد درب سمت چپ شوید. دو زامبی در اینجا منتظر شما هستند. در انتهای اتاق جعبه کمک های اولیه را برداشته وارد درب راهرو شوید. به مخلوقات کوچک آویزان از سقف نگاه کنید. خشاب فسفری و خشاب منیزیومی روی میز به همراه ماسک گرگ نما را بردارید. سپس فتوکپی را در صفحه بعدی بردارید. تصویر را بررسی کنید. شما باید چیزهایی که در داخل لیوان روی پولک گمشده است را بدانید.
به بیرون برگشته و سه زامبی منتظر را بکشید. راه را تا انتها رفته وارد درب شوید. کتابخانه ای در مقابل شما قرار دارد که اکنون بسته است. آن را بخاطر بسپارید. پس از کشتن دو زامبی دیگر وارد درب سمت چپتان شوید. سوئیچ چراغ را روشن کنید. در این قسمت یک نسخه پیچیده و آب وجود دارد. اهرم را از روی دهانه برداشته، میز را جستجو کنید و متن را بخوانید. متن آخر آن به شما یک معما خواهد داد که برای کتابخانه به کار می رود.
برای کتاب دیگر قفسه کتاب را بررسی کنید. یک خشاب فسفری نیز مقابل کتابخانه وجود دارد. نوشته Obed که روی قفسه کتاب کوچک قرار دارد را به دقت بخوانید. قمقمه را از روی میز برداشته و آن را از آب پر کنید. به طرف دیگر رفته و گنجه را برای یک جعبه کمک های اولیه بررسی کنید. آن را بردارید. دو غول ظاهر خواهند شد. درب را باز کنید و از طبقه راهرو خارج شوید. برگردید به طرف درب واقع در پشت پلکان. به چپ پیچیده و برگردید به طرف اتاقی با یک پوستر و یک ژتون داخل آن.
از قمقمه پر شده از آب استفاده کنید. تابلوی نقاشی دوم در طبقه اول کنار خواهد رفت. به طبقه اول برگردید و تابلو را بررسی کنید. مکانیزم را جستجو کرده و کلید اکلیلی دیگر را بگیرید. آن را امتحان کنید که در طبقه اول به کار خواهد رفت. برگردید به طبقه زیر زمین و وارد درب پشت پله ها شوید. به سمت راست رفته وارد درب انتهایی شوید. زامبیها را کشته وارد درب شوید. غول دیگر را کشته و قفسه کتابها که نزدیک درب پنجره قرار دارد را تست کنید و جعبه کمک های اولیه را بردارید. بر روی میز، کلید اکلیلی کوچک را برداشته و در اینجا یک مجسمه جغد وجود دارد از ماسک گرگ نما بر روی آن استفاده کنید تا یک کلید آهنی بگیرید. از این اتاق خارج شده بروید داخل دربی که در مقابل درب طبقه اول قرار داشت.
برگردید به داخل درب پشت پلکان و داخل درب سمت راست شوید. بالای پلههای مارپیچی شکل رفته و وارد شیروانی شوید. اسلحه Grenade Lanncher را از اینجا برداشته، آن را برای رئیس نگه دارید. بروید به طرف درب بسته شده. در این موقع Aline به شما تلفن خواهد کرد. او به شما خواهد گفت که تله های مختلفی در شیروانی وجود دارد و افراد زیادی به دام افتاده اند. سعی کنید درب تلهای شکل را پیدا کنید. برای باز کردن درب از کلید کوچک زنگ زده استفاده کنید. در اینجا دو غول را خواهید دید. از چراغ قوه استفاده کنید تا آن ها را بترسانید. دو جعبه حاوی خشابهای فسفری را از روی دهانه بردارید. یادتان باشد که فندک نیز در گوشه اتاق است!
وارد درب دیگر شوید. در اینجا چیزی وجود ندارد، وارد درب دیگر شوید. Aline به شما تلفن کرده و می گوید یک درب تلهای شکل زیر طبقه وجود دارد. از اهرم استفاده کنید تا یک کلید اکلیلی کوچک دیگر بگیرید. از درب دیگر خارج شوید. خشاب فسفری و منیزیومی روی گنجه است. در انتهای این اتاق یک
شمع خواهید دید. از فندک برای روشن کردن آن استفاده کنید. روی دیوار کلیک کنید، صدای یک کلیک دیگر خواهید شنید.
برای شکافتن دیوار از اهرم استفاده کنید. وارد شده و سوئیچ را روشن کنید. برای باز کردن درب بعدی از کلید اکلیلی استفاده کنید. در مقابل اتاق وارد درب دیگر شوید. قبل از وارد شدن جعبه کمک های اولیه را بردارید. در اینجا بانوی سالمند خوش شانس را ملاقات خواهید کرد که بدون ترس از زامبیها در این اتاق اقامت کرده است. به طرف درب باز شده برگشته، وارد شوید. بعد از دیدن طبقه اول به پایین پله های مار پیچی شکل بروید. وارد درب سمت راست شده، اکنون در اداره alans هستید. برای باز کردن میز از کلید کوچک استفاده کنید. کلید و تصویر تکه شده را بردارید. شمارههای پشت تصویر را بررسی کنید. در انتهای سالن به سمت چپ بپیچید. جلوتر یک مجسمه نیم تنه است. از کلید آهنی برای باز کردن درب استفاده کنید.
داخل شده کلید و طلسم را از روی میز جلوی قفسه کتابها بردارید. قفسه را بررسی کنید تا جعبه خشابهای فسفری را بردارید. تکه تصویر دیگر را برداشته و آن را بخوانید. تکه های تصویر را با هم ترکیب کنید و نامها را در پشت آن قرار دهید. شماره ۳۹۲۶ را پیدا خواهید کرد. قبل از خارج شدن از این قسمت متن دست نوشته نزدیک تخت را بخوانید. اکنون شما هر دو کلید کتابخانه را همراه دارید. از اتاق خارج شوید. سوییچ را روشن کرده وارد درب سمت چپتان شوید. وقتی نزدیک تخت می روید سه حیوان شاخک دار از زیر تخت بیرون می آیند و بازیگر را به کناری پرت میکنند.
به طرف لامپ زیر سقف تیر اندازی کنید. اسلحه و سه خشاب فسفری را از روی میز بردارید. جعبه کمکهای اولیه و یک طلسم در روی آتشدان وجود دارد. بیرون به سمت کتابخانه بروید.
راهنمای داخل کتابخانه
درب را به خاطر داشته باشید. از کلید آراسته بزرگ برای باز کردن درب استفاده کرده وارد شوید. یک صحنه زیبا خواهید دید. بعد از اتمام صحنه Carnby با Aline صحبت خواهد کرد. چراغ را روشن کنید. از کلید برای باز کردن درب بعدی استفاده کنید، در اینجا دو معمای اصلی وجود دارد که باید آن را حل کنید. قبل از انجام آن، متن روی میز را که متعلق به خانواده Morton است بخوانید. متن مربوط به حل معما می باشد. به بالای پله ها رفته جعبه محتوی خشاب را بردارید. یک پنل روی کتابخانه در طبقه دوم خواهید دید، آن را امتحان کنید، وارد اجرای رمزها که چهار عدد هستند خواهید شد.
به تصویر دو نیمه نگاه کرده عدد را بخوانید. آن را وارد کنید تا یک قفسه کتاب پشت شما باز شود. وارد شده سوییچ را روشن کنید. دیوار را بررسی کنید. چندین مجسمه در بالای صفحه خواهید دید. از مجسمه آکروبات استفاده کنید. قفسه کتاب را جستجو کنید، یک کاغذ پیدا خواهید کرد. متن را بخوانید، از این قرار است، کلیدی در تصویر خاص میباشد که تاریخ آن سوخته است. قبل از خارج شدن از اتاق تلسکوپ را از روی دهانه بردارید. به طرف بالا بروید تا یک نردبان ببینید. برای رفتن به پشت بام از آن بالا بروید. وارد برج شده، طلسم را برداشته و آن را روی بشکه قرار دهید.
از تلسکوپ در نزدیک پنجره استفاده کنید. آن را روی پنجره قرار داده و نگاه کنید. شماره ۱۶۹۲ کد پنل در اتاق مخفی می باشد. به پایین برگشته و کد را روی پنل وارد کنید. یک مکانیزم تابلوی نقاشی در طبقه اول ظاهر خواهد شد.
عجله نکنید! در اینجا یک معمای دیگر نیز وجود دارد پس بازی را ذخیره کنید.
شما باید متن نامه را بدانید. چهار کتاب مخفی در کتابخانه وجود دارد که باید هر کدام در جای خود قرار گیرند.
Book 1
—————————
_ X . _
_ . _
_ . _
_ . _
_ down _
Third floor _ _
_ _
_ _
_ _
_ _
_ X _
—————————-
Book 4
Book 3
—————————
_ X . _
_ . _
_ . _
_ . _
_ UP _
First floor _ _
_ _
_ _
_ _
_ _
_ X _
—————————-
Main Door Book 2
کتاب ۱ تا ۴ را به ترتیب در جای خودشان قرار دهید. پس از قرار دادن کتاب سوم در جای خود به بالای پلکان بروید. پس از دیدن صحنه باید با غول مبارزه کنید و بعد از کشتن او کتاب چهارم را در جای خود در طبقه اول قرار دهید. به طرف تابلوی نقاشی برگشته بروید بهسمت چپ تابلوی نقاشی و کلید کوچک نقرهای و اسلحه را بردارید. به طرف قطعه سوم تابلوی نقاشی رفته و تکه فلزی قلمی شکل را بردارید. باید کدی را برای درب بسته ای که در اول بازی بود وارد کنید. می توانید کدها را از خواندن متن نامه Morton وارد کنید. کدها تاریخ تولد آنها میباشد. ۱۹۳۱-۱۸۹۹-۱۸۷۴-۱۸۵۲ بعد از وارد کردن کدها ساعت در طبقه زیر زمین باز می شود. پایین رفته و کلید داخل ساعت را بردارید. آن را برای درب اصلی استفاده کرده تا باز شود و به بیرون ملک خودتان بروید.
در باغ ملک خودتان
طلسم را از دروازه اول بردارید. به طرف ملک خودتان برگشته و لانه سگ را پیدا کرده، کمکهای اولیه را برداشته و کارتریج اسلحه گازی را بردارید. به طرف دروازه رفته کلید را روی آن استفاده کنید. به شروع بازی برگردید. شما باید آیکونهای طلسم را به ترتیب صحیح وارد کنید.
پایان دیسک ۱
دیسک ۱، شروع بازی با Aline Cedrac
ملک خودتان – طبقه سوم شروع در پشت بام
از پنجره داخل شده، یک بانوی سالمند را روی تخت ملاقات خواهید کرد. او به شما یک کلید نقرهای کوچک میدهد. اتاق را برای گرفتن وسایل دیگر جستجو کنید. از اتاق خارج شوید (برای دفع غول از چراغ قوه استفاده کنید) مستقیم به جلو رفته چراغ را روشن کنید. طلسم را پیدا کرده وارد درب سمت چپ شوید. خشاب فسفری را یافته و روی میز طلسم دیگر را بردارید. وارد درب جلوی میز شوید، جایی که طلسم را گرفتید. در سالن مستقیم جلو رفته وارد درب شوید. کلید اکلیلی کوچک را از روی میز و جعبه کمکهای اولیه را از روی دهانه بردارید. یک خشاب فسفری نیز در اتاق وجود دارد.
درب اینجا بسته است بنابراین برگردید به جایی که سوییچ اتاق را روشن کردید. درب دیگر را با استفاده از کلیدی که دارید باز کنید. در پایین پله های مارپیچی دو مرد را خواهید دید که با هم صحبت می کنند. یکی از آن ها پروفسور Obed میباشد. پایین رفته وارد درب شوید.
طبقه زیرزمین
وارد درب سمت چپ شده و سوییچ را خاموش کنید. مجسمه را بررسی کنید و از کلیدی که بانوی سالمند داده برای باز کردن مجسمه و برداشتن اسلحه استفاده کنید. غول را نابود کرده و به طرف پنجره بروید. صدای باز شدن درب بعدی را در آن طرف پنجره خواهید شنید. وارد آن شده، پورفسور Morton را خواهید دید که به سمت مرد دیگری می دود. مستقیم بالا رفته وارد درب قبلی شوید. سوییچ را روشن کرده وارد درب سمت چپ که در کنار پلکان قرار دارد شوید. آهسته حرکت کرده تا Morton را در انتهای راه ملاقات کنید. بعد از اتمام صحنه او میخواهد به Aline ضربه بزند.
Aline که در طبقه اول در یک اتاق زندانی است بیدار می شود.
طبقه اول از ملک خودتان
میز را بررسی کرده و آچار آلن و سه عدد جعبه کمک های اولیه را بردارید. متن نامه Aline را نیز می توانید از روی تخت برداشته بخوانید. طلسم را از روی صندلی بردارید و وارد درب آینهای شکل شوید. پایین پلهها بروید. وقتی به طرف طبقه اول می روید به دقت نگاه کنید تا Shotgun را پیدا کنید. آن را برداشته وارد درب شوید.
به طرف درب پایین بروید. یک صحنه نمایش شما را به مکان دیگری می برد. در طبقه اول جعبه کمک های اولیه را بردارید. به اتاق برگشته و Carnby را ملاقات کنید. با کمک او الان در طبقه دوم هستید.
طبقه دوم
آینه سخنگو از شما خواهد خواست که برای پیدا کردن همسرش به او کمک کنید. بعد از آن او ناپدید میشود. وارد درب شده و بانوی سالمند را پیدا کرده و با او مجدداً صحبت کنید. بیرون رفته و وارد درب بعدی شوید. در پایین وارد دربی شوید که دو مرد با هم صحبت میکنند. پس از آن وارد درب سمت چپ شوید. جعبه کمکهای اولیه، آینه و اسلحه را از زیر میز بردارید. بروید بیرون و راهتان را مستقیم ادامه دهید.
خونی از اتاق بیرون می آید، آنها مخلوقات کوچکی هستند که به پایین سقوط کرده و کشته شده اند.
وارد درب سمت چپتان شوید. در اینجا یک اتاق خواب وجود دارد. جعبه حاوی خشاب را برداشته و بروید سمت راست تخت، Decerto مجدداً با شما صحبت خواهد کرد. وارد آینه شوید. دو انتخاب به شما داده میشود، No را انتخاب کنید که Decerto را می کشید. بروید بیرون، آینه از شما می خواهد که مرتاض هندی را ملاقات کنید، همچنین بابت کشتن Decerto از شما تشکر خواهد کرد. بعد از آن Aline با Carnby صحبت خواهد کرد. درب بعدی را باز کرده به طرف جایی که از آنجا آمدید بروید، به طرف طبقه اصلی زیر زمین.
طبقه زیرزمین
وارد درب پشت پلکان شوید. داخل درب انتهای سالن سمت راستتان شوید. دو زامبی منتظر شما هستند. آنها را کشته و وارد درب سمت راستتان شوید. خشاب منیزیومی را از روی میز بردارید. به آینه شلیک کنید. کتاب داخل آینه را بخوانید. دو کتاب دیگر را که در اتاق می باشد بخوانید. یکی در قفسه کتابها و دیگری روی میز قرار دارد. یک طومار نیز در آینه وجود دارد. بروید بانوی سالمند را پیدا کرده و با او صحبت کنید. قبل از صحبت با او یک حشره ساس خواهید دید. در این موقع پیرزن به شما یک لیوان جادویی میدهد. مسافرت بعدی شما در کتابخانه است که در طبقه زیر زمین قرار دارد. وارد درب پشت پلکان شوید. سمت راست کتابخانه را پیدا خواهید کرد.
نکته: بروید به اداره Alans و لیوان جادویی را روی پروژکتور قرار داده و از استفاده کنید.
کتابخانه
ابتدا سویچ را روشن کنید. متن نامه Jeremy Morton را که در نیمکت قرار دارد بخوانید. چهار قفسه کتاب در کتابخانه وجود دارد، کتابی را پیدا کنید که به شما اجازه وارد کردن یک کد چهار رقمی را میدهد. کد ۱۹۹۱ میباشد. سوییچ را با چراق قوه تان روشن کنید. پس از دیدن صحنه یک مکعب قلمی پیدا خواهید کرد. آن را برای پسورد بررسی کنید. وارد اتاق مخفی شوید، می توانید قرص های آرکانیس را بردارید، همچنین سه جعبه کمک های اولیه و یک طلسم. سویچ را روی آیتم ها قرار دهید. یک صحنه خواهید دید. باید با یک غول بجنگید. پس از شکست دادن او استوانه عظیم الجثه را تست کرده و نیمه مدال را بردارید. بروید بالای پلکان در کتابخانه و وارد اتاق مخفی شوید که در پشت قفسه کتابها است. سه خشاب فسفری را برداشته، بروید بالای نردبان و وارد برج شوید. خشاب اسلحه را برداشته، به کتابخانه برگشته و خارج شوید.
اکنون به صورت عجیب در اتاق لیوان جادویی هستید. بعد از گرفتن نیمه دیگر مدال، آن دو را با هم ترکیب کنید. به طبقه زیر زمین برگشته و مدال را روی آینه استفاده کنید. درب آینه ای شکل باز شده داخل شده به پایین بروید. در مغازه زیر زمین بالای نردبان رفته و از آچار آلن استفاده کنید تا درب تلهای شکل سبز رنگ باز شود.
بیرون از ملک – باغ- قبرستان
غول ایستاده است و شما از پنجره به بیرون می پرید. می توانید او را نادیده بگیرید و وارد دروازه
کوچک شوید. غول شما را دنبال میکند، بنابراین فقط بدوید و تا انتهای مسیر بروید. دو زامبی سگ را کشته طلسم را بردارید. برگردید به سمت چپ، هنگامی که غول بسمت شما می آید یک کلبه کوچک نزدیک کلیسا خواهید دید، وارد آن شوید. قبری را پیدا کنید که نوشته Jeremy Morton روی آن حک شده است. وارد شده ، جعبه کمکهای اولیه و جواهر را بردارید. جواهر را بررسی کنید. یک پوشش فلزی پیدا میکنید، آن را با چراغ قوه تان ترکیب کنید. یک متن روی جواهر حک شده که میگوید، یک نشان روشن قبر را باز میکند. بیرون رفته و دیوار را امتحان کنید. در اینجا ۱۳ شئی نورانی روی دیوار قرار دارد که به صورت زیر از ۱ تا ۹ آن ها را روشن کنید. از چراق قوه تان که آن را ترکیب کردید استفاده کنید.
۷ ۰ ۳
۴
۸ ۵ ۲
۰ ۰
۰ ۱
اگر این کار را درست انجام دهید قبر Richard Morton باز خواهد شد. وارد شده و لاشه را برای مدرک بررسی کنید. مستقیم به جلو رفته و غول را نادیده بگیرید.
پایان دیسک ۱
دیسک ۲ شروع با Edward Carnby
لاشهها را شناسایی و جعبه کمکهای اولیه و خشاب را بردارید. به طرف پل بروید Aline با
شما صحبت خواهد کرد. بالای محراب رفته و شمال خود را انتخاب کنید (شمال همان سنگی است که بر روی آن صلیب وجود دارد). سپس Aline شما را اینگونه راهنمایی میکند.
۱ – استیل شمالی
۲ – استیل جنوب شرقی (سمت راست پلکان)
۳ – استیل غربی
۴ – استیل جنوب غربی (سمت چپ پلکان)
۵ – استیل شرقی
۶ – استیل شمال شرقی
۷ – او کار شما را تایید کرده و به سمت استیل شرقی که سمت راست شماست بروید. روی آن کلیک کنید. پس چهار کلمه ای که از رادیو ضبط در اوایل بازی گرفتهاید روی آن هجی کنید.Korana-Harnis-Hypor-Ogoulal استیل مرکزی روشن شده و سنگ استیلی را بردارید. راهتان را بسمت راست ادامه دهید تا یک نردبان پیدا کنید. از نردبان بالا رفته خشاب را برداشته، پایین آمده و راهتان را تا باتلاق ادامه دهید.
راهنمای بازی در باتلاق
در اینجا زامبی های زیادی وجود دارند، سعی کنید آنها را دست به سر کنید. (تیرها را ذخیره کنید) در انتها وارد چنار شده. سه عدد جعبه کمکهای اولیه، یک سیم چین و عدسی آبی را بردارید. چنار شروع به افتادن میکند، سریع بیرون آمده و به باتلاق برگردید.
خود را آماده مبارزه با یکی از سخت ترین رییس ها کنید.
از سمت شمال باتلاق خارج شده، به سمت کلیسای نامرئی نروید. به سمت چپ بالای پلکان چوبی برویدAline را ملاقات خواهید کرد.
راهنمای بازی در کلیسا
از روی دهانه جعبه کمک های اولیه و خشاب را از روی محراب بردارید. کتاب روی میز را بخوانید. پنل روی درب را بررسی کنید. باید سه تصویر صحیح در داخل آن قرار دهید. عدسی آبی را با چراغ قوه ترکیب کرده و نشان خونی را که یکی در کلیسا و دو تای دیگر در بیرون هستند جستجو کنید. کدها را بدین صورت فشار دهید، تصویر ۳ و ۵ و ۹ را. محراب حرکت کرده و یک پلکان ظاهر می شود. پایین پله ها با مهری که از Aline گرفتید تیرک چوبی را روشن کنید. جلوتر پانل دیگری خواهید دید.
مهر دیگری لازم دارید که آنرا ترک کنید. وارد آزمایشگاه شوید.
راهنمای بازی در آزمایشگاه زیرزمینی
نزدیک قفس طلسم را بگیرید. در اینجا بسمت چپ نروید. مستقیم جلو رفته یک صحنه خواهید دیدAline
است که می خواهد طریقه فرار کردن Carnby را کشف کند. او چراغ را خاموش کرده و تمام درب ها را می بندد. او را دنبال کنید و سه سویچ آزمایشگاه را روشن کنید. زامبی را کشته، در اتاق بعدی روی میز اداره را بررسی کنید. قبل از رفتن، متن نامه روی میز را بخوانید.
Aline به شما می گوید که او درب تلهای شکل را که داخل مغازه زیر زمینی قرار داشت باز کرده. مستقیم به جلو رفته وارد دربی که بسته نیست شوید. به ضبط گوش دهید. بعد از بیرون آمدن درب بعدی را باز کرده وارد
شوید. مرتاض هندی را ملاقات خواهید کرد. اکنون شما داخل خانه سبز هستید.
راهنمای بازی در خانه سبز
خشابهای روی گنجه را بردارید. از نردبان بالا رفته، مجسمه را پایین قرار دهید. پایین برگشته و امتحان کنید وسایل تکه تکه شده را برای گرفتن مهر و مجسمه آبکانیس. همه راه را به آزمایشگاه مخفی برگردید. از مهر استفاده کنید تا تیرک را بکار اندازید. الان داخل یک غار بزرگ هستید.
راهنمای بازی در غار زیر زمینی
Aline را ملاقات خواهید کرد. او به داخل یک راهروی بزرگ می رود. در منطقه بعدی به طرف پل رفته و وارد درب شوید. در اینجا یک درب تلهای شکل قرار دارد که در قسمت آلاچیق قرار دارد. آن را باز کرده اسلحه را بردارید. همچنین چهار جعبه کمک های اولیه و یک باطری شارژو پنج عدد طلسم. سر تا سر راه را تا قسمت دیگر بروید. Alan و مرتاض هندی را ملاقات خواهید کرد. غول ها را کشته، پس از یک پیاده روی کوتاه Carnby با Aline به صحبت می پردازند. قدم بعدی شما خارج شدن از این منطقه است. سگ ها را دست به سر کرده و راه خروجی را پیدا کنید. در منطقه بعدی به سمت چپ رفته و به طرف راه روی بزرگ بروید. عقرب غول پیکر وحشتناک را کشته و جلوتر منطقه خروج را پیدا کنید. در غار بعدی سگ های زیادی
وجود دارند. وارد سوراخ شده به سمت راست بروید.
وقتی Carnby سعی میکند از دیوار بالا برود Alan طناب را قطع میکند. وارد سوراخ شده، قمقمه و اسلحه را بردارید. یادداشت را خوانده، برگردید بیرون و بروید پایین طناب. بروید بالای پلکان، Alan را خواهید دید که زنده است. به منطقه بعدی حرکت کنید. Obed خود را نشان می دهد و Alan را از صخره به
پایین می اندازد. وارد سوراخ دیگر شده و از طناب بالا بروید. به طرف پل رفته، جلوتر به منطقه خروج می رسید. در منطقه بعدی وقتی روی پل قدم برمی دارید Johnson مجدداً با شما صحبت میکند. به بالای پلهها بروید. جلوتر درب خروجی را پیدا و مجدداً با Aline صحبت کنید. یک صحنه از سقوط ستونها خواهید دید. در اینجا چشمه ای وجود دارد که می توانید قمقمه تان را پر کنید. وارد سوراخ شوید. در اینجا سه مجسمه خواهید دید که جلوی درب قرار دارند. بروید به منطقه بعدی و از صخره پایین بروید. یک مجسمه در بالای صخره چوبی خواهید دید. غول را با اسلحه نمی توانید بکشید. تنها با بدست آوردن نیزه میتوانید این کار را بکنید. نیزه در گوشه راهروی بزرگ قرار دارد. پس از نابود کردن غول مجسمه را برداشته و برگردید. در جلوی درب از مجسمه استفاده کنید. Aline خود را نشان میدهد.
بعد از آن او مجسمه را فشار میدهد تا درب باز شود. بروید به آنجا و بازی را تمام کنید.
پایان دیسک دوم با Edward Carnby
شروع دیسک دوم با Aline Cedrac
راهنمای بازی در جنگل
دروازه بسته است، بروید به عمیق ترین قسمت جنگل. در سمت راست خشاب را برداشته و از خاکریز بالا بروید که در سمت راست درب قرار دارد. اکنون شما در بالای این منطقه که یک قلعه می باشد هستید.
راهنمای بازی در قلعه
از پلهها پایین رفته، درب بسته را نادیده بگیرید. پایینتر درب اصلی را باز کنید. در اینجا پلکانی است که شما را به پایین ترین منطقه می برد. پایین تر جعبه کمک های اولیه را بردارید. در اینجا دیواری مابین شما و دو غول وجود دارد. خشاب فسفری را برداشته پایین بروید. غول پیکرها را اهمیت نداده بالا بروید. به سه درب می رسید. دربی را که در پایین صفحه قرار دارد باز کرده وارد شوید. Obed را ملاقات خواهید کرد. کارت فلزی سیاه رنگ و طلسم را از روی طبقه بردارید. بالای پله ها برگشته وارد درب سمت چپ شوید. می توانید تکه فلزی سیاه را از روی توپ بردارید.
سیم چین را برداشته و متن را از روی میز بخوانید. راه را به طرف دیواری که از آن بالا آمدید برگردید. در منطقه دیگر وارد سوراخ شوید. با استفاده از انبر دست زنجیر صندوق را بریده و کلید و شمش آهنی را بردارید. راه را برگشته و با کلید درب را باز کنید و داخل مغازه شوید.
راهنمای بازی در مغازه
کتاب روی میز را خوانده و پدال گاز نارنجی را بردارید. اسلحه Barrel و یک اسلحه قدیمی را بردارید. همه را داخل اسلحه Photoelectric Pulsar با هم ترکیب کنید تا قوی شود. دو جعبه کمک های اولیه و عدسی شیشهای را بردارید. در راهروی بعدی که شما را بیرون می برد می توانید سویچ را روشن کنید. در نردبان بعدی از Mould خاک نرم و شمش آهنی در روی دستگاه عجیب استفاده کنید. یک اسلحه خواهید گرفت که آن را با اسلحه قبلی ترکیب کنید. سرتاسر راه را تا درب بعدی بروید و سویچ را روشن کنید. از عدسی آبی روی تلسکوپ استفاده کنید. یک مجسمه بزرگ خواهید دید. راه را ادامه دهید تا یک صفحه ببینید.
داخل انبار سقوط میکنید.
راهنمای بازی در انبار
غول پیکرهایی از آب بیرون می آیند. با اسلحه Shotgun آنها را نابود سازید. در انتها بالا رفته وارد درب شوید. جعبه خشاب را برداشته از نردبان بالا بروید. صندوق را بررسی کرده سه کارت رنگی را بردارید. درب را باز کرده خارج شوید. اکنون در پشت تلسکوپ هستید.
راهنمای بازی در قلعه
به منطقه گودال درقلعه بروید. به بالای دیوار رفته تا به منطقه بعدی بروید. سه درب خواهید دید، برای باز کردن درب بسته از چهار کارت فلزی استفاده کنید.
سیاه – قرمز – طلایی – نقرهای
وارد درب شده اسلحه را در زیر یک سوراخ بردارید. طلسم و نیمه حلقه را برداشته با نیمه دیگر ترکیب کنید. در بالای پلهها ماشین عجیب را امتحان کنید تا یک نقشه بدست آورید. کد دستگاه ۱۰۳۱۲۰۰۱ میباشد. دیوار به کنار رفته و کلید نقرهای بزرگ، یک مهر، کلید زنگ زده کوچک و مجسمه را دریافت خواهید کرد. با کلید درب را باز کرده از این منطقه خارج شوید. مجسمه را امتحان کنید. همه راه را به طرف جایی که دیسک دوم را شروع کردید بروید. قبل از آن طلسم را بردارید.
راهنمای بازی در چوبها
بعد از گرفتن سنگ آهنی و حلقهای که با اسلحه ترکیب میکنید، به مغازه برگردید.
راهنمای بازی در مغازه
با نردبان به بالای مغازه بروید. از کلید زنگ زده کوچک برای باز کردن درب استفاده کنید. به پایین پلهها بروید. به طرف ماشین در مابین درب تلهای مانند بروید. غول را نابود کرده، دستگاه را خاموش و روشن کرده، قبل از آنکه وقت تمام شود به زیر زمین رفته، اسلحه را روی دستگاه داخل زیر زمین استفاده کنید.
راهنمای بازی در غار زیر زمینی
اسلحه را برداشته ، از این قسمت پایین بروید. دو غول پیکر جلوی شما را میگیرند. آنها را دست به سر کنید.
به طرف پل رفته وارد غار بعدی شوید. پلی دیگر و یک ساختمان در جلوی خود خواهید دید. به طرف درب بروید. بعد از مدتی پیاده روی، یک درب تلهای شکل خواهید دید. داخل شوید. در بیرون ساختمان Alan Morton و مرتاض را ملاقات خواهید کرد. بعد از اتمام صحنه Carnby داخل درب میشود، شما هم داخل شوید. نوشته روی سنگ را بدقت بخوانید. به سمت چپ به بالاترین منطقه زمین بروید. از سوراخ خارج شده یک صحنه خواهید دید. بعد از آن فقط به پایین بروید.
راهنمای بازی در معبد آبکانیس
در اینجا سگها را دست به سر کنید. به طرف نردبان و سپس از پله ها بالا بروید. در معبد شش مهر را برداشته بیرون بروید. از نردبان بالا رفته بروید پایین سوراخ. قمقمه هندی Skin را بردارید. می توانید قمقمه مرتاض هندی را از چشمه پر کنید. شش تکه سنگ در پشت نردبان وجود دارد. هر مهر را داخل این سنگها قرار دهید. سوراخ باز میشود، سنگ هرم و طلسم را بردارید. به معبد برگردید. از سنگ هرم در جلوی مجسمه استفاده کنید. بعد از اتمام صحنه به پایین به طرف غار بروید.
راهنمای بازی در غار
در پایین داخل اتاقی شوید که پر از گدازه آتشفشانی است. راه خروج که مابین دو سوراخ است را پیداکنید. راه را ادامه دهید تا به یک پل برسید. اینجا را به خاطر داشته باشید که باید برگردید. یک چشمه آب سبز رنگ خواهید دید که از دیوار بیرون می آید. می توانید قمقمه تان را پر کنید. از دیوار عبور کنید. برگردید پایین پل و از طناب پایین بروید. پس از دیدن صحنه وارد سوراخ کوچک شوید. به چهار جانور اهمیتی ندهید. وارد اتاقی شوید که تمام آن را آب گرفته است. به پایین پریده به سمت راست بپیچید. مستقیم بجلو بالای سکو بروید و Johnson دوباره با شما صحبت خواهد کرد. به پایین بپرید. به بالا برگردید. یک صحنه خواهید دید.
یک ستون به پایین می افتد. Obed ظاهر می گردد. او اکنون غول آخر می باشد.
اسلحه Lighting Gun را برداشته به او ضربه بزنید. داخل سوراخ رفته، سه مجسمه خواهید دید. یکی از آن ها قابل استفاده میباشد. Carnby آن را به شما نشان میدهد و شما باید مجسمه آخر را قرار دهید. درب پشت مجسمه باز شده، وارد آن شوید. حالا صحنه پایانی را تماشا کنید. بازی را با کمترین زمان و بدون استفاده از جعبه کمک های اولیه به پایان برسانید تا یک چکش و یک نامه دریافت کنید. برای بی نهایت کردن وسایلتان، بازی را با بهترین زمان و استفاده کمتر از مهمات اسلحه تان به پایان برسانید.
بازی با Edward در آغاز CD دوم
راه به دست آوردن سنگ استیلی و آبکانیس اینگونه است. شمال خود را انتخاب کنید (شمال همان سنگی است که بر روی سر آن یک صلیب وجود دارد) بعد از انتخاب این سنگ، Aline هر چه به شما گفت باید انجام دهید. او اینگونه شما را راهنمایی می کند:
۱ – او به شما می گوید که استیل شمالی را مشاهده کنید. بعد از مشاهده، با آلین تماس حاصل کنید.
۲ – به شما می گوید که استیل جنوب شرقی، که سمت راست پلکان می باشد آن را ببینید.
۳ – او به شما می گوید استیل غربی را ببینید.
۴ – سپس به شما خواهد گفت راه را درست طی کرده اید، سپس استیل جنوب غربی را ببینید که سمت چپ پلکان قرار دارد.
۵ – به شما می گوید که استیل شرقی را ظاهر کنید.
۶ – سپس به شما می گوید که استیل شمال شرقی را مشاهده کنید.
۷ – او به شما خواهد گفت که راه را درست انجام دادهاید و به سمت استیل شرقی که سمت راست شماست بروید و برروی آن کلیک کنید.
بعد از کلیک کردن، چهار کلمهای که از رادیو ضبط در اوایل بازی گرفتهاید را روی آن هجی کنید. استیل مرکزی روشن شده و از آن سنگ استیلی و آبکانیس را برداشته و به راهتان ادامه دهید.
۶ نظرات
دایی چرا ذوقی شده بازیش کردی.الان مردم داخل یوتیوب نگاه می کنند.۲ ساعت شر ور نوشتی.بازی تنهادرتاریکی
دوست عزیز همه که مثل شما استاد نیستن، بعضی ها هم نمی تونن مراحل رو برن
دست گلت درد نکنه.ممنون.من متولد شصت و هشتم و با بازی های پلی استیشن یک کلی خاطره دارم.اگه شد راهنمایی بازی سایلنت هیل رو هم بزار ممنون
سلام زنده باشید
بله حتما در اولین فرصت قرار داده میشه
ممنون عزیز از راهنماییت
سلام
زنده باشین